Pielęgnacja

1. Nienaganna prezencja auta będzie utrzymywać się przez długi czas, jeżeli będzie ono myte odpowiednimi akcesoriami. Uwaga, myjnie automatyczne posiadające zniszczone szczotki lub niewłaściwie ustawione parametry dozowania detergentu i wody mogą również uszkodzić powierzchnię lakieru.

2. Jeżeli myjemy samodzielnie swój pojazd należy przeznaczyć do tego celu osobne wiadro, które nie będzie wykorzystywane do innych celów gospodarczych. Na wysokości 5 – 8 cm od jego dna można umieścić plastikową kratkę, która będzie chroniła przez wnikaniem twardych zanieczyszczeń w nasze akcesoria do mycia ręcznego. Nigdy nie należy myć pojazdu na słońcu, spowodować to może powstanie trudnych do usunięcia zacieków w skutek szybkiego odparowywania wody ze środkami czyszczącymi.

3. Wbrew utartym stereotypom, używanie gąbki lub szczotki do mycia pojazdów może doprowadzić do zarysowań lakieru lub powłoki ochronnej, gdy w ich struktury wnikną odrobiny piasku i błota. Zalecamy mycie przy użyciu specjalnej rękawicy wykonanej z micro fibry, która należy po każdorazowym użyciu dokładnie wypłukać od wewnątrz, usuwając w ten sposób drobiny piasku i innych zanieczyszczeń.
 
4. Przystępując do mycia w pierwszej kolejności spłukujemy urządzeniem ciśnieniowym cały pojazd i nakładamy na niego roztwór szamponu samochodowego lub odpowiednio rozcieńczonej piany aktywnej, pozwoli to zmiękczyć zaschnięty brud. Następnie płuczemy pod ciśnieniem cały pojazd i rozpoczynamy mycie ręczne. W pierwszej kolejności pozbawiamy zabrudzeń dach, szyby, następnie rozpoczynamy mycie niższych partii. Pozostałości rozrobionego szamponu można wykorzystać do umycia felg i opon, oczywiście wykorzystując do tego celu osobne akcesoria.

5. Po zakończeniu mycia należy dokładnie wypłukać pojazd bieżącą wodą. Nie zapominamy również o wypłukaniu akcesoriów używanych do mycia i samego wiadra, jest to ważne gdyż zaschnięty brud jest trudniejszy do usunięcia.

6. Używanie gumowej ściągaczki do ściągania wody może być niebezpieczne gdy posiada ona mikro uszkodzenia lub dostaną się pod nią drobiny piasku. Można ją natomiast wykorzystać do usunięcia wody z powierzchni szyb i szklanych dachów, oczywiście sprawdzając każdorazowo jej stan i czystość.

7. Osuszanie pojazdów szorstkimi ścierkami, brudnymi ręcznikami, a nawet irchą, może spowodować zarysowania lakieru, zwłaszcza akrylowego. Bezpiecznym sposobem jest użycie ręczników z microfibry, dbając na bieżąco o ich czystość. W celu skutecznego i szybkiego osuszenia proponujemy zaopatrzyć się w dwa ręczniki, jeden do zgrubnego usunięcia wody z karoserii, drugi do dokładnego osuszenia pozostałości wilgoci.

8. Progi, spojlery, zderzaki i inne elementy w dolnej części karoserii osuszamy osobnym ręcznikiem gdyż możemy tam natrafić na drobiny piasku i błota, które następnie mogą porysować nam całą karoserię.

9. Jeżeli posiadamy sprężone powietrze wykorzystujemy go do usunięcia resztek wody z trudno dostępnych miejsc karoserii, jeżeli takiej możliwości nie ma, należy otworzyć wszystkie drzwi, klapę bagażnika oraz odchylić lusterka boczne, to przyśpieszy ściekanie resztek wody.

10. Zawsze należy dokładnie osuszyć pojazd, ponieważ woda zawiera liczne minerały, które po jej odparowaniu pozostaną na powierzchni lakierniczej lub powłoce ochronnej. W celu ich usunięcia należy użyć specjalnego preparatu Xpert-60 Express Detailer (www.cararte.pl) lub umyć ponownie auto.

11. Do bieżącej konserwacji lakieru polecamy płynną powłokę ochronną Xpert-60 Liquid Shield (www.cararte.pl). Jej stosowanie potęguje połysk i głębię koloru oraz zwiększa hydrofobowość powierzchni lakierniczej.

12. Zapraszamy również do naszego sklepu internetowego, gdzie znajdą Państwo szeroki wybór profesjonalnych kosmetyków samochodowych www.cararte.pl.

Wielu z Państwa może uznać powyższe porady za przesadne, niestety bez przestrzegania tych zasad będziecie Państwo narażali swoje pojazdy na zarysowania, gdyż coraz bardziej restrykcyjne normy ekologiczne sprawiają, że nowoczesne lakiery są znacznie mnie odporne na zarysowania i ciężkie warunki drogowe. Niemniej należy podkreślić, iż lakiery nie rysują się same, robimy to my przez nieodpowiednie ich traktowanie.