Polerowanie lakieru

Kiedy możemy polerować lakier

Kiedy możemy polerować lakier

Polerowanie lakieru jest możliwe jeśli posiada on odpowiednią grubość. Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi jaka powinna ona być, aby polerowanie było bezpieczne dla lakieru ponieważ każdy producent posiada własne normy określające przedział grubości powierzchni lakierniczej. Kolejnym warunkiem jest brak ognisk korozji, ponieważ podczas pracy maszyny polerskiej można uszkodzić zarówno powierzchnię lakierniczą, jak i krążek polerski. Innym zjawiskiem uniemożliwiającym wykonanie korekty lakieru są uszkodzenia warstwy bezbarwnej zwanej również clear coat. Próba wykonania prac polerskich w takich miejscach może prowadzić do zerwania lakieru bezbarwnego na znacznej powierzchni, co będzie skutkowało koniecznością lakierowania całego elementu. Na zakończenie należy sprawdzić czy karoseria nie posiada uszkodzeń mechanicznych, ponieważ w tych miejscach lakier może zostać przetarty podczas prac polerskich, a ostre krawędzie metalu lub tworzywa mogą uszkodzić krążek polerski. Oczywiście odradzamy podejmowanie prób polerowania lakierów matowych i oklein foliowych.

Na czym polega korekta lakieru

Korekta lakieru polega na usunięciu zarysowań oraz oksydacji z powierzchni lakierniczej. Przed rozpoczęciem prac polerskich należy odpowiednio przygotować pojazd. Po dogłębnym umyciu przy pomocy urządzenia wysokociśnieniowego i dedykowanych środków chemicznych, w procesie glinkowania usuwane są wszelkie zabrudzenia ropopochodne oraz organiczne. Następnie następuje oklejenie taśmą ochronną wszystkich elementów, które mogą ulec uszkodzeniu podczas polerowania. Jeżeli na powierzchni lakieru znajdują się odpryski lub głębokie rysy zostają po oczyszczeniu wypełnione lakierem bazowym oraz bezbarwnym i zmatowione papierem wodnym. Zakres renowacji realizuje się poprzez odpowiedni dobór gradacji ściernej past polerskich oraz twardości i rodzaju krążków polerskich. Sam proces polerowania lakieru, jest bardzo pracochłonny, ale wykonany profesjonalnie jest w stanie zredukować niemal w całości wszelkie ślady użytkowania znajdujące się na powierzchni lakierniczej oraz przywrócić jej pierwotny blask i głębię koloru. Jakość wykonanej pracy najprościej można zweryfikować w silnym świetle słonecznym lub LED. Niestety zdarza się, że niedokładność wykonania jest maskowana poprzez nakładanie wosku, ale jedno solidne mycie odkryje wszelkie niedoskonałości wykonania.

Jak utrzymać efekt po polerowaniu lakieru

Zachowanie nienagannego wyglądu lakieru to bolączka wielu posiadaczy samochodów. Niestety coraz bardziej zaostrzone normy ekologiczne, którymi muszą sprostać dzisiejsze lakiery, sprawiają, że są one coraz mniej wytrzymałe, a co za tym idzie są bardzo podatne na zarysowania. Jest kilka metod ochrony lakieru, najpopularniejszym rozwiązaniem jest nałożenie wosku, ale nawet najlepszy wosk nie jest w stanie wytrzymać więcej niż kilku miesięcy, a jego właściwości zabezpieczające są bardzo znikome. Lepszym rozwiązaniem są jednowarstwowe powłoki kwarcowe, które odznaczają się większą trwałością niż woski i oferują dłuższy okres ochrony, jednak nie budują one odpowiedniej warstwy ochronnej, która mogłaby skutecznie chronić lakier w dłuższym okresie czasu. Rozwój technologii molekularnej sprawił, że od kilku lat najwięksi producenci oferują bardzo wytrzymałe powłoki ceramiczne, które przez wiele lat skutecznie chronią nie tylko lakier, ale większość zewnętrznych elementów pojazdu. Więcej informacji na ich temat znajdziecie Państwo w zakładce „POWŁOKI CERAMICZNE 9h”.